E-SHOP

Reklamační řád

Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím on-line obchodu ČISTÝ-KOFEIN od 
Eva Hanáková, se sídlem Seifertova 55, 586 01 Jihlava, IČ: 03643921         

Adresa pro doručování: Eva Hanáková, Mánesova 49, 120 00 Praha 2

Telefonní číslo: 724 386 829

Kontaktní e-mail: info@pufexi.cz


1.       Za jaké vady zboží odpovídáme?

Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží:

-      má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;

-      je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a

-      vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá Vaší představě, máte v případě, že jste spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních podmínek.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Spotřebitelům dále odpovídáme za to, že se vady nevyskytnou v záruční době. Nejste-li spotřebitelem, není Vám záruka za jakost poskytována. Článek 2 se vztahuje pouze na spotřebitele.

 

2.       Jaká je záruční doba?

U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní nebo v dokumentech přiložených ke zboží stanovena delší záruční doba.

Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, trvá záruční doba do takového data.

 

3.       Jaká práva z vadného plnění máte?

Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117 a § 2165 až 2174 (pouze jste-li spotřebitelem).

Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, máte právo na:

a)      odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b)      odstranění vady opravou věci,

c)       přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d)      odstoupení od smlouvy.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, nebo pokud nám bez zbytečného odkladu po oznámení vady nesdělíte, jaké z výše uvedených práv jste si zvolili, máte právo na:

a)      odstranění vady, nebo

b)      přiměřenou slevu z kupní ceny.

 

V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, anebo v případě odstranitelné vady, která se vyskytuje opakovaně nebo ve větším počtu, máte právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo máte právo od kupní smlouvy odstoupit.

Právo na přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy máte i v případě, že nejsme schopni dodat Vám novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, nebo v případě, že nezjednáme nápravu v přiměřené době nebo že by Vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.

U použitého zboží máte nárok pouze na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Právo odstoupit od smlouvy nebo právo požadovat dodání nové věci nemáte v případě, že nemůžete zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi (s výjimkou případů stanovených v ustanovení § 2110 občanského zákoníku, tj. zejména v případě, kdy ke změně stavu došlo v důsledku prohlídky zboží nebo ještě před objevením vady).


4.       Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:

-       jste o vadě před převzetím věci věděli;

-      jste vadu sami způsobili;

-      uplynula záruční doba.

Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

-      opotřebení zboží způsobené jeho užíváním;

-      vady způsobené nesprávným užíváním zboží, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním.

U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídáme za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

Neodpovídáme za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí. 

 

5.       Jak postupovat při reklamaci?

Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. 

Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:

-      pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně, nejlépe spolu se zasláním fotografií reklamovaného zboží. 

-      reklamované zboží doručíte (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na naši kontaktní adresu (nebo na adresu osoby určené k opravě), do jakékoliv naší provozovny nebo na adresu našeho sídla.

Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.

Ke zboží je vhodné přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace. Nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.

Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení.

V případě sporné reklamace rozhodneme o jejím přijetí do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace.

 

 

 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 1. 2015.